Στον δρόμο δίνω την προσοχή μου. Όχι τη ζωή μου.
Αν έχετε βρεθεί τελευταία στην Αττική οδό, πιθανότατα να έχετε παρατηρήσει στις ηλεκτρονικές πινακίδες την αναφορά στο Project EDWARD. Τι αφορά όμως και γιατί είναι τόσο σημαντικό;
Η Εκστρατεία EDWARD αφορά στην Ευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Οδικούς Θανάτους (European Day Without A Road Death). Η εκστρατεία ξεκίνησε από ιδιωτική πρωτοβουλία το 2016 και υποστηρίζεται από όλες τις 30 χώρες του δικτύου TISPOL (Ευρωπαϊκό Αστυνομικό Δίκτυο Τροχαίας) και από ιδιωτικούς φορείς σε όλη την Ευρώπη. Μακροπρόθεσμος στόχος τους είναι η προώθηση σημαντικής και σταθερής μείωσης των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από οδικά ατυχήματα στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο. Η ημέρα δράσης για το 2018 είναι η Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου.
Τα πρόσφατα αποτελέσματα αναδεικνύουν μια πολύ μικτή εικόνα της προόδου όσον αφορά τη μείωση των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στους δρόμους της Ευρώπης. Tα πρώτα χρόνια αυτής της δεκαετίας έχει καταγραφεί εξαιρετική επιτυχία στην επίτευξη του στόχου για 50% μείωση των οδικών θανάτων μέχρι το 2020 στις χώρες της Ε.Ε. Τα στοιχεία όμως των δύο τελευταίων ετών δεν είναι τόσο ενθαρρυντικά. Η οδηγική συμπεριφορά των οδηγών παραμένει το πιο σημαντικό εμπόδιο στην μείωση των ατυχημάτων. Η υπερβολική ταχύτητα, η κατανάλωση αλκοόλ, η χρήση κινητού τηλεφώνου και οι επικίνδυνοι ελιγμοί είναι κάποιες από τις αιτίες που θέτουν σε κίνδυνο τους ίδιους ή και άλλους χρήστες του δρόμου. Η εκστρατεία EDWARD, δεν απευθύνεται όμως μόνο στους οδηγούς. Προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου (πχ πεζούς, δικυκλιστές κλπ) για να αναλογιστούν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν ή που ενδέχεται να προκαλέσουν.
Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μεταφορών για το 2016, η Ελλάδα βρίσκεται χαμηλά στη κατάταξη των ευρωπαϊκών χωρών με 75 νεκρούς από οδικά ατυχήματα ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων, ενώ ο μέσος όρος για την Ευρώπη είναι 50 (CNN Greece). Όπως ανακοινώθηκε από την Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, τον Αύγουστο του 2018 οι νεκροί από τροχαία ατυχήματα ήταν 20, ενώ τον Αύγουστο του 2017 ήταν 16. Οι κυριότερες αιτίες των τροχαίων αυτών, ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς, ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.
Το Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος σύντομα θα φιλοξενήσει σχετική διάλεξη για το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων στο πλαίσιο του Δ’ Κύκλου Διαλέξεων που διοργανώνει, στην οποία ειδικοί πανεπιστημιακοί επιστήμονες θα μιλήσουν για θέματα ασφάλειας, οδηγικής συμπεριφοράς, αλλά και πρόληψης και αντιμετώπισης των τραυματιών. (Σύντομα θα ανακοινωθεί το πρόγραμμα του Δ’ Κύκλου Διαλέξεων. Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο [email protected] )
«Θέλουμε όλοι να αισθάνονται μέρος αυτού του σκοπού και να γνωρίζουν ότι οι μικρές πράξεις οδηγούν σε μεγάλα κατορθώματα. Να γιατί το μηδέν είναι καλύτερο από οποιονδήποτε άλλο αριθμό»
- ← Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά 30΄άσκηση 5 φορές την εβδομάδα. Εσείς πόσο συχνά γυμνάζεστε;
- Παγκόσμια Ημέρα για τα Αναπνευστικά Νοσήματα – 25 Σεπτεμβρίου 2018 Ημέρα πρόληψης, ελέγχου και αντιμετώπισης →